Żuk🪲

 20 maja, obchodzony był Światowy Dzień Pszczół tego dnia odwiedziła mnie moja 3 letnia chrześnica, przybliżyłam jej jak ważną role pełnią pszczoły i włączyłam bajkę pod tytułem ,,pszczółka Maja” odcinek 1. Najbardziej zainteresował ją żuk którego spotkała pszczółka na łące. Była bardzo ciekawa co to za zwierze. Zauważyłam, że był on tylko przestawiony i tyle. Postanowiłam, że udamy się na wycieczkę do lasu i przedstawię jej bliżej żuka leśnego zwanego gnojarzem.   Odżywia się on odchodami stąd też jego potoczna nazwa gnojarz. Je także igliwie, butwiejące liście, korę drzew i mech. Żuk ten nadmiar pokarmu zakopuje w podziemnych tunelach, tworząc w ten sposób zapasy dla siebie i larw. Takie zachowanie utrzymuje nasz las w czystości i poprawia strukturę i jakość gleby. Nasza wycieczka zakończyła się sukcesem, ponieważ spotkaliśmy nowego przyjaciela podczas pracy w lesie.🪲🪲








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Podsumowanie 👩‍🏫

DZIENNIK REFLEKSJI 📒

MNISZEK LEKARSKI🌼